Kako rade svječice automobilskog motora

Automobilske svječice sastoje se od glavne elektrode (kovinske) koja se nalazi u izolatoru od keramike, te ima veliku izolacijsku vrijednost. Na donjem dijelu keramičkog izolatora nalazi se navoj sa kojim se svječice učvršćuju na glavu motora. Noga svječice skriva zavarenu vanjsku elektrodu, a preko nje glava motora nalazi se u električnom spoju sa masom automobila.

Ovisno o automobilu, vrijednost udaljenosti od vanjske do glavne elektrode je uvijek točno određen.

Kako se pali motor?

Kako bi se automobilski motor mogao upaliti, iskra mora biti dovoljno jaka i zapaliti smjesu zraka i goriva, a to znači da razmak elektroda mora biti dosta velik, jer što je veći razmak elektroda, to je i veći napon paljenja motora.

Kod suvremenih motora svječice imaju razmake od 4 do 8 mm između elektroda, a te razmake potrebno je s vremena na vrijeme pregledati i po potrebi podesiti, jer se elektrode kroz vrijeme troše. Također kao posljedica izgaranja između elektroda mogu se pronaći i ostatci izgaranja koje je potrebno očistiti jer se kao njihova posljedica smanjuje jačina iskre i to dovodi do sporijeg paljenja motora.

Zbog čega dolazi do problema s paljenjem motora?

Iako je glavni razlog nepaljenja nepravilni razmak između elektroda, to nije i jedini uzrok poteškoća s paljenjem motora. Primjerice ogrebotina ili napuknuće na izolatoru svječice može dovesti do toga da iskra kod paljenja slabi i ne bude dovoljno jaka za paljenje automobila.

Prema svojem obliku, te sposobnosti odvođenja topline, svječice su prilagođenje broju okreta, opterećenjima, sastavu smjese, omjeru kompresije, obliku prostora za izgaranje i radnim temperaturama određenog motora. S obzirom na to da su svi motori različitih osobina, veoma je bitno da se upotrebljavaju samo one svječice koje su od proizvođača propisane za određeni motor.

Prilikom promjene svječice potrebno je i pogledati navoj na njoj, jer se svječice sa dugim navojom nesmiju učvršćivati na glavu koja je izrađena za kratki navoj. Tada bi dio koji strši van mogao oštetiti klip motora. S druge strane ona kratkog navoja u prostorom predviđenom za dugi navoj mogla bi se izložiti izgaranju i naposlijetku oštetiti prostor i kasnije onemogućiti stavljanje odgovarajuće svječice u taj navoj.