Motor je srce automobila, a za njegov optimalan rad potreban je skladan rad svih dijelova automobila, a jedan od najvažnijih je rashladni sustav. Rashladni sustav je iznimno bitan jer održava motor visoko funkcionalnim, sprječava kvarove i produljuje vijek motora. No, kako bi rashladni sustav radio savršeno potrebno je voditi brigu o količini rashladne tekučine za auto koja cirkulira kroz njega.
Sadržaj:
Što su rashladne tekučine i kako pomažu vašem automobilu?
Rashladne tekučine za auto većinom su poznate kao antifriz i to su najveće eksploatacijske tekućine koje cirkuliraju vozilima. Njihova je glavna uloga zaštita automobila zimi i ljeti, a ta je zaštita vezana uz pojavu jako visokih i jako niskih temperatura.
No rashladna tekućina nije samo antifriz već kombinacija antifriza i vode, najčešće u omjeru 1:1. u toplijim krajevima količina antifriza u rashladnoj tekućini je smanjena jer automobil radi na višim temperaturama, dok se na hladnom razina antifriza povećava, čak i do 60%.
Rashladna tekućina održava zadanu temperaturu motora i ne dozvoljava njen porast jer bi to donijelo probleme u vožnji i oštetilo sam motor. Na taj način se djeluje preventivno i osigurava dulji i bolji rad motora.
Rashladna tekućina se sastoji od demineralizirane vode, etilen glikola (vrsta alkohola) i posebnih kemijskih sredstava koje štite rashladni sustav od potencijalnih oštećenja uzrokovanih velikim količinama kamenca ili hrđanjem.
Redovno provjerite razinu u motoru
Razina rashladne tekučine je vrlo važna za auto stoga ju je potrebno održavati na potrebnoj razini i kontinuirano pratiti. Manjak rashladne tekučine za auto može uzrokovati veliku štetu na automobilu i stvoriti kvar nekog dijela, a obično je riječ o skupljem popravku.
Zbog toga je vrlo važno da redovno kontrolirate kvalitetu i količinu rashladne tekućine, da ju po potrebi promijenite ako ste uočili neki njen nedostatak ili primijetili da rashladni sustav na vašem automobilu više ne radi kako treba. Tekućinu se obično mora mijenjati u periodu od 24 do 60 mjeseci, a s vremena na vrijeme mora se i nadopunjavati.
Vrste rashladnih tekućina
Postoji nekoliko vrsta rashladnih tekućina, a ona koja najbolje odgovara vašem vozilu uvijek je ona koju preporučuje proizvođač automobila. Rashladnu tekućinu možete dobiti već kao gotovi tvornički proizvod i jednostavno uliti u hladnjak, a možete i sami napraviti mješavinu antifriza i vode. Ni u kojem slučaju ne ulijevajte jednu pa drugu tekućinu u hladnjak već i obje pomiješajte van posude i tada ulijte mješavinu.
Rashladne tekučine za auto ljeti i zimi djeluju na različite načine. Tijekom ljeta, kada su vanjske temperature više i rashladna je tekućina često vrlo blizu vrelišta vode, antifriz u njoj djeluje na nju tako da povisuje točku vrelišta rashladne tekućine čime onemogućuje vodu da dođe do točke isparavanja. Ako bi došlo do isparavanja vode došlo bi i do ozbiljnih oštećenja na motoru. Tijekom zime, događa se upravo suprotno. Niske vanjske temperature utječu na vodu tako da povećavaju mogućnost zaleđivanja čime bi se povećao njen obujam, a nastali led bi također prouzrokovao ozbiljna oštećenja na automobilu. Uloga antifriza je da spusti točku smrzavanja na razinu koja će spriječiti stvaranje leda.
Kočiona tekućina
Kočiona tekućina je također jedna od najvažnijih eksploatacijskih tekućina i to zbog njenog izravnog utjecaja na sigurnost vožnje. Zbog toga je vrlo važno voditi brigu o njoj, a mnogi vozači to često zanemaruju.
Zašto je kočiona tekućina toliko važna?
Zato što se koristi u kočionom sustavu kao prenositelj tlaka koji se u njemu stvara i tako izravno utječe na silu kočenja. Što je veći tlak kočione tekućine to je veća sila kočenja, a upravo je ona jako bitna tijekom vožnje i u iznenadnim situacijama koje mogu ugroziti vozača tijekom puta.
Treba li voditi brigu o kočionoj tekućini?
Naravno. Ako se u kočionom sustavu nalazi manje tekućine nego što je potrebno za pravilno kočenje tada kočnice neće biti u potpunost funkcionalne i smanjit će mogućnost zaustavljanja automobila kada je nužno, a u najgorem sustavu u potpunosti eliminirati zaustavljanje. Zbog toga je od životne važnosti provjeravati razinu kočione tekućine. Njen se spremnik nalazi ispod maske, a njena razina mora biti u rasponu od oznake min. do oznake max.
Osim toga, kočiona tekućina stari i upija vodu te gubi svoja antikorozivna svojstva što potiče stvaranje hrđe u kočionom sustavu stoga testirajte tekućinu kod svog automehaničara i zamijenite je ako je potrebno. Kočionu tekućinu niti ne možete zamijeniti sami jer se prije stavljanja nove radi sigurnosti prilikom kočenja mora odzračiti čitav kočioni sustav.
Članci iz iste kategorije:
- Puno opasnosti vreba auto na otvorenom
- Motorna ulja štite motor i njegove dijelove
- Gumijasti tepisi za auto za više čistoće u unutrašnjosti
- Kako zaštititi blatobrane i rubnjake tijekom zime?
- Krovni nosači za auto su danas na mnogim vozilima
- Zaštitite svog limenog ljubimca
- Cerada za auto zaštitit će vašu dragocjenost